tirsdag 10. november 2009

1 og 2 arbeidsdag..

-
Hei :)

I går var min første dag i utplasserings perioden på Vero Moda :)

Det var utrolig gøy, og annerledes.. Jeg begynte kl 10.00 med å vaske de svære vinduene til butikken på utsiden og innsiden. Deretter hang jeg opp julepynten deres, og kom derfor i litt julestemning :) Koselig! Jeg lærte å hjelpe kunder, og ta betaling i kassa. Ellers ryddet og vasket jeg rundt i butikken. Jeg var ferdig kl 17.00.

Jeg lærte også litt mer om butikken, nemmelig at det er kun 2 fast ansatte, og de andre som jobber der er bare ekstra hjelpere. De to faste ansatte heter Lill-Åse og Stine, og er to kjempe hyggelige jenter :) I tillegg lærte jeg at det er ikke fullt så lurt å gå i høyhæla sko i en slik jobb, værtfall ikke i lange perioder - dette kan føre til ømme føtter :o

Ett lite bilde av utstillingsvinduet etter jeg hadde pyntet det:





Jeg har satt opp "juletreet", og hengt opp de fine dingsene som henger fra taket.

---

Den andre dagen min, altså i dag var litt bedre (kanskje grunnet bedre skovalg).
Jeg begynte til samme tid som i går. Idag var det litt mer stress, for vi skulle gjøre om innredningen. Vi begynte med å kle på utstillingsdukkene med nye klær, litt mer pynteklær siden det snart er jul :)
Når vi var ferdig med det så gjorde vi om utseende på utstillingene på alle veggene. Dette var mye jobb, men veldig morsomt! Vi brukte ganske mye tid på disse tingene, så det ble ikke tid til så mye annet, bortsett fra at jeg hjalp mange kunder :)

En GOD start på to spennende uker! Jeg liker meg veldig godt :)

Jeg har også fått en vaktliste nå, så da tenkte jeg at jeg skulle legge ut den:

1 kommentar:

  1. Stemmer vaktlisten du la ut fortsatt? Ser over bloggene før jeg skal på besøk. Skal bli moro å se juletreet :) Venter på en tilbakemelding før jeg kommer på besøk.

    SvarSlett