mandag 8. februar 2010

1 dag på Såla..

-
Første dagen på to nye uker med utplassering var lærerik og morsom. Jeg fikk vite at det også var en gutt fra parallellklassen min (Peder) som var utplassert på samme sted, og det var jo koselig :)
















-
Vi begynte kl 10.00 med å lære litt om bedriften (jeg har skrevet noe i forrige innlegg), noe som var veldig interessant. Deretter tok vi ned alle skoene fra en svær skohylle og vasket hele både over, under, for og bakside. Når vi var ferdige med dette, satte vi alle skoene opp igjen i en stil vi ville selv. Vi laget ett guttebord og ett jentebord med nyheter og ryddet i salgsvarene. Vi lærte at mandager og tirsdager er mer stille for kunder enn resten av uken, derfor konsentrerte vi oss om å rydde. Vi lærte også kassa når første kunde kom innom å kjøpte klær. Vi var en del alene i butikken, i og med at Såla er en av fire butikker som Nils Tronrud eier (dvs at butikksjefene flyr litt rundt fra den ene til den andre). Vi avsluttet begynnelsen på to morsomme uker kl 16.00 :)






























-
Jeg gleder meg til resten, og i morgen skal jeg være med Emelie på innkjøp mens Peder skal være igjen i butikken med Malin :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar